Metahuman

Značky si nyní mohou najmout digitální dvojče supermodelky Evy Herzigové

Modelka se zúčastnila propracovaného procesu digitalizace její podoby a pohybů, což jí umožní prodloužit si kariéru a objevit se v dosud nerealizovaných projektech. Vytvoření digitálního dvojčete však otevírá spoustu otázek.

Supermodelka Eva Herzigová má jednu z nejznámějších tváří na světě. Během více než 30 let, co pracuje jako modelka, se objevila na ranvejích, v reklamních kampaních a na obálkách časopisů po celém světě. Nyní, ve věku 50 let, má její podobizna možnost pracovat navěky díky svému velmi přesnému, trojrozměrnému digitálnímu dvojčeti, které vytvořila s virtuálním produkčním studiem Dimension Studios a agenturou Unsigned Group.

„Metahuman“ dá budoucím vývojářům a tvůrcům příležitost obléci a stylizovat její obličej a tělo v reklamních kampaních budoucnosti. Dokonce zaznamenala i svou procházku po přehlídkovém molu – plus nesčetné množství výrazů obličeje.

„Metahuman“, lze použít v řadě projektů, od realistických statických fotografií až po dvourozměrná videa, která napodobují typy focení. To se vztahuje také na použití ve virtuální a smíšené realitě, včetně animovaných videí a obsahu, který by jinak nebyl možný, jako je zobrazování v metaversu, hrách nebo v jiných fiktivních digitálních prostředích. Postavy lze digitálně oblékat, pózovat a osvětlovat, dávat jim digitální účesy a make-up a jejich těla a výrazy obličeje lze animovat. Spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Dimension Studios Simon Windsor to přirovnává k vysoce kvalitnímu hernímu avatarovi. Herzigová říká, že z procesu měla pocit, jako by „porodila sama sebe“.

Projekt vzniká v době, kdy značky experimentují s využitím digitálních modelů. Pro Herzigovou je spolupráce s Dimension cestou k rozšíření kariéry. „Nejde o zmrazení mé image nebo snahu být mladší – to mě nikdy nenapadlo,“ říká Herzigová z hotelového pokoje v New Yorku po focení. Klíčovou motivací bylo spíše spojení s novou generací a zároveň efektivnější využití času. „Stále pracuji, ale možná mi to umožní zůstat doma s dětmi a nebudu muset cestovat a být pryč. Ale opravdu nevím – je velkým otazníkem, kam to povede.“

Digitální avatar Herzigové byl vytvořen pomocí Metahuman Creator – platformy využívající herní engin Unreal, vytvořeného Epic Games (mateřská společnost Fortnite). Její obličej byl naskenován tak, aby se zachytily údaje o obličeji a geometrie. Poté si oblékla oblek pro snímání pohybu, aby zachytila svá pohybová data, včetně chůze, pomocí systémů pro snímání pohybu Vicon.

Technická složka byla ta snadná část ve srovnání s existenčními složitostmi, které avatar vyvolává. Kdo má kontrolu nad způsobem použití postavy? Měl by být zachycen i hlas osoby? Když se člověk proslaví tím, jak pózuje a pohybuje se před kamerou, dá se ta magie znovu vytvořit digitálně? Jak je model a tým, který jej vytvořil, kompenzován? A co je možná nejzajímavější, co se stane, když původní osoba zemře?

Herzigová a její tým se těmito úvahami stále zabývá. „Ptáme se na otázky, na které neznám odpověď, a je to nelehké téma, protože je zvláštní představovat si, že „tebe“ bude ovládat někdo jiný, protože jsem to já, ale také to nejsem já.

Někdo by mohl namítnout, že vytvoření fiktivní verze existující osoby s jejím výslovným povolením a nastavenými parametry je bezpečnější přístup k digitálním lidem než například vytváření zcela fiktivních modelů, jako je tomu v případě Shudu, nebo s modely generovanými serverem Lalaland.ai pro použití ve snímcích elektronického obchodu Levi’s. Některé značky, včetně Nars, LVMH a Coach, však záměrně vytvořily fiktivní osobnosti, protože to může být kreativnější než najímání lidských osobností.



Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..