Amazon chystá NFT tržiště

Buď v obraze #16: Amazon chystá vlastní NFT tržiště, metaverse Otherside čeká druhý test

Vítejte u 16. týdenního přehledu. V uplynulém týdnu se hodně mluvilo o druhém výletu do Otherside metaverse, který se uskuteční 25. března. Velkou pozornost také upoutaly četné spekulace související se společností Amazon, která se podle všeho chystá zprovoznit vlastní NFT tržiště již příští měsíc.  Tento týden byl také spuštěn projekt TwelveFold od Yuga Labs, jejich první projekt na BTC blockchainu. Nakonec mohl oslavit úspěch, jelikož vybral téměř 15 milionů dolarů.

Druhý výlet do Otherside metaverse se uskuteční 25. března

Yuga Labs, společnost, která vyvíjí metaverse zvaný Otherside, oznámila podrobnosti o jeho druhém testu. Tzv. „druhý výlet“ se uskuteční 25. března a bude zahrnovat dvouhodinový zážitek. Ten bude otevřen pouze držitelům kolekce Otherdeed, která je spojena s pozemky v uvedeném metaversu. Podle společnosti bude možné přizvat až 10.000 tzv. voyagerů, tedy držitelů zmíněného NFT. Jelikož celá kolekce Otherdeed obsahuje 100.000 kusů NFT tak bude podmínka pro účast jednoduchá: „kdo dřív přijde, ten dřív mele“. Zájemci, kteří ale nejsou držiteli, budou moci alespoň sledovat živý přenos událost na YT kanálu společnosti Yuga Labs. „První výlet“ do metaversu se konal v červenci 2022 a vedl tehdy k velkému přetížení celé sítě Ethereum. Cestovatelé na druhém výletu, kteří se již zúčastnili toho prvního, navíc obdrží jedinečný kus obelisku spojený s celkovým příběhem Otherside.

Amazon by měl spustit své NFT tržiště již příští měsíc

Společnost Amazon prokazatelně pokračuje v průzkumu neprobádaných území a snaží se zlepšit své vyhlídky na svůj růst. Svědčí o tom i její zájem o NFTs. Společnost se podle mnoha úniků chystá dne 24. dubna spustit své tržiště a rovnou na něj zařadit 15 kolekcí. Zákazníci budou moci nakupovat NFTs zaměřená na módu, která navíc budou spojena s fyzickým produkty jako jsou džíny, tenisky nebo mikiny. Zákazníci budou však moci platit pouze platebními kartami, využít krypto (zatím?) nebude možné. Vše bude navíc prozatím dostupné pouze zákazníkům v USA.

Kolekce TwelveFold od YugaLabs vybrala téměř 15 milionů dolarů

Minulý týden jsme vás informovali o startu projektu TwelveFold – prvním projektu na BTC blockchainu od společnosti Yuga Labs. Projekt byl spuštěn dne 5. března, kdy se formou aukce dražil po dobu 24 hodin. Společnost nakonec slavila úspěch, jelikož získala téměř 15 milionů dolarů (735 BTC) od 288 úspěšných dražitelů.  Nejvyšší nabídka za jeden unikátní kus sbírky činila přes 7 BTC a nejnižší nabídka něco málo přes 2 BTC. Na rozdíl od NFTs na Ethereu, nemá Bitcoin vlastní tržiště. Proto museli zájemci poslat BTC na adresu společnosti Yuga Labs, která pak následně neúspěšným dražitelům prostředky vrátila. Tento způsob aukce byl kritiky označen jako „sen podvodníků“ a Yuga podle nich nenastavuje správný precedens pro ostatní projekty. NFTs na BTC jsou totiž na počátku své cesty.

Starbucks prodal 2 000 kusů NFTs za 18 minut

Starbucks Odyssey, věrnostní Web3 program této kávové společnosti, nedávno vypustil svou první placenou NFT edici nazvanou „Siren Collection“. Ta obsahuje 2.000 kusů a její mint price byla stanovena na $100 za 1 NFT. Každý člen Starbucks Odyssey (Polygon blockchain) mohl koupit dva kusy a zaplatit je pomocí platební karty nebo připojit svou MetaMask peněženku. Spuštění kolekce však nebylo bezproblémové a členové komunity si stěžovali na nedostupnost webu a různé chybové hlášky. Přes to všechno kolekce vyprodala za 18 minut a cena jednoho NFT na sekundárním tržišti je v době psaní článku oproti mint price více než pětinásobná.



Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..