Buď v obraze #135: Rekt Drinks míří do 7-Eleven, BAYC přichází se záhadným vizuálem
Rekt Drinks se zrodily jako meme, teď stojí vedle Coca-Coly v 7-Eleven. BAYC vypouští samurajský teaser, který rozjíždí spekulace. A komunita řeší jednoduchou otázku, na kterou pořád neexistuje jasná odpověď: co vlastně znamená držet NFT? V mezičase se Jirasan snaží znovu získat důvěru. Přehled #135 přináší pohled na to, co důležitého se ve Web3 minulý týden odehrálo.
Rekt Drinks míří do 7-Eleven, NFT meme se stává reálnou značkou
Značka Rekt Drinks, která vznikla jako vedlejší projekt NFT kolekce Rektguy, dosáhla zásadního milníku – jejich nápoje se nově objeví v regálech 7-Eleven, tedy v jednom z největších maloobchodních řetězců na světě. Partnerství odstartovala série promo akcí v Los Angeles – přímo v prodejnách 7-Eleven proběhly DJ sety od @degentalks a The Glitch Mob, které doprovázely uvedení nápojů na trh. Rekt Drinks přitom existuje teprve 8 měsíců, ale už má za sebou čtyři příchutě – všechny byly vyprodány během minut. Až dosud byly dostupné jen přes NFT minty, teď se poprvé dostanou i do kamenných obchodů. Zda se to týká jen USA, zatím není potvrzeno. Nejen pro komunitu kolem Rekt značky tak jde o další důkaz, že i Web3 projekty mohou proniknout do mainstreamu a spojit digitální svět s tím reálným.
BAYC zveřejnili záhadný samurajský artwork
Bored Ape Yacht Club bez jakéhokoliv komentáře vypustili do světa nový vizuál. Maskot Curtis na něm drží planoucí katanu, v pozadí se tyčí „clubhouse“ a v horní části se vznáší Jimmy the Monkey – další ikonická postava z BAYC světa. Do toho nápis „Bored Ape Yacht Club“ ve stylizované japonštině. Oficiální profily Yuga Labs i samotného BAYC mlčí. Komunita ale okamžitě zareagovala – příspěvek se začal masově sdílet a spekulace o novém dropu, merchi nebo eventu se množí. CEO Yuga Labs Greg Solano sice mimochodem zmínil, že „limitovaná BAYC katana by byla bomba“, ale nic konkrétního zatím neoznámil. A vzhledem k historii značky není vyloučené, že jde o teaser na něco většího. V tuto chvíli se tak jen čeká, zda BAYC tento vizuál rozvine v plnohodnotnou kampaň – nebo jestli to byl jen kreativní moment, který měl rozhýbat komunitu.
Mají mít držitelé NFT nárok na vše zdarma? BoDoggos spustili debatu, která hýbe Web3 scénou
Stačil jeden screenshot z holder sekce Discordu BoDoggos – a minimálně Web3 svět se rozdělil na dva tábory. Uvedený projekt představil první verzi své trading news aplikace, ale i pro vlastní držitele NFT ji zpoplatnil (byť se slevou). Uživatel @Lewsiphur to veřejně zkritizoval a rozhořela se debata o tom, co vlastně lidé vlastní, když si koupí NFT. Zatímco jedna část komunity tvrdí, že nákup NFT by měl zajistit trvalý přístup ke všem budoucím produktům, BoDoggos i další připomínají, že provoz stojí peníze – API, vývoj, mzdy. A že bez opakovaných příjmů se projekt dlouhodobě neuživí. I když se vlna reakcí postupně uklidňuje, základní otázka zůstává otevřená – kupujeme si umění, podíl na značce, nebo doživotní členství s neomezeným přístupem? Web3 si na to zatím stále hledá odpověď.
Jirasan zpytuje svědomí, zakladatel přiznal chyby a slibuje nový začátek
Projekt Jirasan si v posledních měsících prošel těžkým obdobím – zpoždění, mlhavá komunikace, nespokojená komunita a spekulace o možném „slow-rugu“. Teď zakladatel a CEO Shan poprvé otevřeně přiznává, že toho tým jednoduše vzal na sebe příliš. V upřímném příspěvku na síti X mluví o „příliš ambiciózních plánech“ s příliš malým týmem – jen šest lidí se snažilo zvládnout čtrnáct různých produktů. Výsledkem byl chaos. Shan ale zároveň ujišťuje, že se nic nevyplácelo z pokladny projektu a že tým sám nakupuje zpět tokeny z vlastních výdělků. Jen minulý týden prý spálili půl procenta všech $RDAC tokenů. Teď se projekt snaží o nový směr – s menším, zodpovědnějším týmem, jasnější vizí a cílem: do roku 2026 dosáhnout tržní hodnoty 100 milionů dolarů. „Přestali jsme se snažit dělat všechno najednou. Vracíme se k tomu, co opravdu dává smysl,“ dodává Shan. Zda komunita uvěří a dá Jirasanu druhou šanci, ukážou až další měsíce.